Усунення адміністративних бар'єрів або що змінилося у бухобліку за останні пів року
Які реквізити портібні у первинних документах та яке значення набирає інвойс

Ще з 3 січня 2017 року почав діяти Закон України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" щодо обов'язкових реквізитів первинних документів

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних бар'єрів для експорту послуг" було внесено зміни і в Закон "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Втім не всі, хто працює з первинними документами, втілює ці зміни. Ось як роз'яснило зміни у новому законі Міністерство фінансів.

Згідно із Законом підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію.

Господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: 
назву документа (форми); 
дату складання; 
назву підприємства, від імені якого складено документ; 
зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 
особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акту приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути:
платіжне доручення, 
розрахунковий чек, 
касовий чек, 
розрахункова квитанція, 
виписка з карткового рахунку, 
квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Тобто складати акти та підписувати накладні більше не обов'язково. 

Про полегшення бухгалтерської роботи завдяки новому закону пише на "Новом Времени" Олена Макеєва, радниця Міністра фінансів України:

"Перші революційні зміни були внесені до Закону про бухгалтерський облік ще наприкінці 2016 року. Тоді планувалося спростити життя підприємцям, задіяним у сфері ІТ, але так вийшло, що життя спростили всім бухгалтерам. Термін “первинний документ” було змінено, вимоги до обов’язкових реквізитів були спрощені. Починаючи з 1 січня поточного року рахунок (інвойс) може бути єдиним первинним документом, від решти папірців і справді можна відмовитися". 

Радниця Міністра фінансів зазначає, що ця новація фактично позбавляє податківців права не визнавати витрати на підставі начебто невірно оформлених первинних документів, закон передбачає розширення сфери застосування міжнародних стандартів фінансової звітності, а також передбачає спрощення доступу до фінансової звітності підприємств для юридичних та фізичних осіб шляхом ознайомлення з фінансовою звітністю за місцезнаходженням підприємства, надання копій фінансової звітності за запитами та шляхом оприлюднення великими та середніми підприємствами фінансової звітності на їхній власній веб-сторінці.

Тож не бійтеся нових реформ у бухгалтерській та фінансовій сфері та застосовуйте спрощені вимоги на практиці.

Увійти залишити коментар
Облік авансів у продажі
Приклад автоматизованого виписування рахунків на попередню оплату