Як керувати цінами для B2B (без урахування податків) та B2C (з урахуванням податків)?

Встановлення та налаштування цін з ПДВ та без ПДВ в Odoo

Працюючи зі споживачами, ціни зазвичай виставляються з податками, включеними в ціну (наприклад, у більшості електронної комерції). Але, коли ви працюєте в B2B-середовищі, компанії зазвичай ведуть переговори про ціни за винятком податків.

Odoo легко керує обома випадками використання, якщо ви ставите свої ціни на товари з виключеними чи включеними податками, але не обидва варіанти разом. Якщо ви керуєте всіма своїми цінами лише з податком (або виключеним), ви все одно можете легко виконати замовлення на продаж із ціною, що не включає податки (або включає).

Ця документація призначена лише для конкретного випадку використання, коли вам потрібно мати два посилання на ціну (включно або виключено ПДВ) для цього самого товару. Причина складності полягає в тому, що не існує симетричного співвідношення з включеними цінами та виключенням цін, як показано в даному випадку, у Бельгії з податком у розмірі 21%:

  • Ваша електронна комерція має товар на 10 євро (включно з податками)

  • Це буде 8,26 євро (без податків) та податок 1,74 євро

Але для того ж випадку, якщо ви реєструєте ціну без податків у формі товару (8,26 €), ви отримуєте ціну з податком в розмірі 9,99 €, оскільки:

  • 8.26 € * 1.21 = 9.99 €

Отже, залежно від того, як ви реєструєте свої ціни у формі товару, ви матимете різні результати ціни, включаючи податки та ціну за винятком податків:

  • Податки виключені: 8.26 € та 10.00 €

  • Податки включені: 8,26 € і 9,99 €

    Якщо ви купуєте 100 штук за податком у розмірі 10 євро, це стає ще складнішим. Ви отримаєте: 1000 € (з урахуванням податків) = 826.45 € (ціна) + 173.55 € (податки), що сильно відрізняється від ціни на товар за 8.26 € без податку. 

У цій документації пояснюється, як керувати конкретним випадком використання, коли вам потрібно впоратися з двома цінами (без податку та з включеним ПДВ) у формі товару в межах однієї компанії.

З точки зору фінансів, ви більше не отримуєте прибуток від продажу товару на 10 євро, а не 9,99 євро (за податком у розмірі 21%), оскільки ваш прибуток буде точно таким же за 9,99 євро, лише податок на 0,01 євро вище.

Налаштування

Введення

Найкращим способом уникнути цієї складності є вибір лише одного способу управління вашими цінами та дотримуватися його: ціна без податків або ціни з включеними податками. Визначте, який тип за замовчуванням зберігається у формі товару (податок за замовчуванням, що відноситься до товару), і Odoo автоматично обчислює інший, виходячи з прейскуранта та схема оподаткування. Обговоріть відповідно свої контракти з клієнтами. Це одразу чудово працює, і вам не потрібні конкретні налаштування .

Якщо ви не можете це зробити, і якщо ви дійсно домовляєтесь про деякі ціни за винятком податків, а для інших покупців - іншими цінами з податком, то вам необхідно:

  • завжди зберігати ціну за замовчуванням, виключену у формі товару, і виставити податок (ціна вказана у формі товару)

  • створити прейскурант з цінами, включеними в податок, для конкретних клієнтів

  • створити схему оподаткування, яка включає податок

  • призначати як прейскурант, так і схему оподаткування клієнтам, які хочуть скористатися цією ціною та схемою оподаткування

Для цілей цієї документації ми будемо використовувати вищевикладене використання:

  • ваша ціна за замовчуванням не дорівнює 8.26 €

  • але ми хочемо продати його за 10 євро, включаючи ціну, в наших магазинах або на сайті електронної комерції

Налаштування ваших товарів

Ваша компанія повинна бути налаштована за ціною за замовчуванням. Зазвичай це налаштування за замовчуванням, але ви можете перевірити податок на продаж за замовчуванням у меню Налаштування ‣ Налаштування програми обліку.

Odoo CMS - a big picture

Після цього ви можете створити прейскурант B2C. Ви можете активувати функцію прейскуранта для кожного клієнта у меню: Налаштування ‣ Налаштування програми для продажу. Виберіть варіант різних цін на сегмент клієнта.

Після цього створіть прейскуранта B2C з меню Налаштування ‣ Прейскурант. Також треба перейменувати прейскурант за замовчуванням у B2B, щоб уникнути плутанини.

Потім створіть товар на 8,26 євро з податком у розмірі 21% (визначається як податок, що не входить у вартість), і встановіть ціну на цей продукт для клієнтів B2C на рівні 10 євро з меню Продажі ‣ Товари у додатку Продажі:

Odoo CMS - a big picture

Встановлення фіскальної позиції B2C

У бухгалтерському додатку створіть схему оподаткування В2С з цього меню: Налаштування ‣ Схема оподаткування. Ця фіскальна позиція повинна відображати ПДВ 21% (без урахування податку) з ПДВ 21% (податок входить у вартість)

Odoo CMS - a big picture

Перевірте, створивши комерційну пропозицію

Створіть комерційну пропозицію з додатку Продаж за допомогою меню Продажі ‣ Комерційні пропозиції. Ви маєте наступний результат: 8.26 € + 1.73 € = 9.99 €.

Odoo CMS - a big picture

Потім створіть комерційну пропозицію, але змініть прейскурант на B2C та схему оподаткування B2C на комерційну пропозицію, перш ніж додавати товар. Ви повинні отримати очікуваний результат, який матиме загальну ціна 10 € для клієнта: 8.26 € + 1.74 € = 10.00 €.

Odoo CMS - a big picture

Це очікувана поведінка для покупця вашого магазину.

Уникайте змін у кожному замовленні на продаж

Якщо ви укладаєте договір з клієнтом, чи обговорюєте виключену чи включену ціну, ви можете встановити прейскурант і схему оподаткування у формі клієнта, щоб він застосовувався автоматично при кожному продажі цього клієнта.

Вартість прейскуранта знаходиться у вкладці Продажі та покупки форми клієнта, а схема оподаткування знаходиться на вкладці обліку.

Зверніть увагу, що може бути помилка: якщо ви встановлюєте схему оподаткування з податком, включеним у вартість, але використовуєте прейскурант, який не включений, для вас можуть бути обрані неправильні ціни. Ось чому ми зазвичай рекомендуємо компаніям працювати лише з одним ціновим посиланням.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.